Найти образовательную программу

Поиск

ПОДАТЬ ЗАЯВЛЕНИЕ

BA (Hons) Marketing and Advertising

Освоение главных инструментов успешного бизнеса
Длительность обучения
3 года
Начало обучения
(Вечернее обучение — сентябрь 2018 г., дневное обучение — сентябрь 2019 г.)
Язык обучения
АНГЛИЙСКИЙ
Стоимость обучения
Full-time: 475 000 рублей в год (Возможна оплата в рассрочку)
Режим обучения
Вечерняя форма обучения - 3 ВЕЧЕРА БУДНИХ ДНЕЙ, С 18:30 ДО 21:00, В СУББОТУ - С 11:00 ДО 13:30 (24 УЧЕБНЫЕ НЕДЕЛИ В ГОД, ПЛЮС 2 НЕДЕЛИ НА ЭКЗАМЕНАЦИОННЫЕ МЕРОПРИЯТИЯ

ЗАДАЧИ ПРОГРАММЫ

Предоставить студентам знания и умения, необходимые для успешной карьеры в индустрии маркетинга и рекламы. Помимо серьезной академической базы и ориентированной на задачи бизнеса маркетинговой части программы, учащиеся получат навыки разработки креативной концепции, планирования и руководства рекламной кампанией, ее критического анализа и оценки результатов.

Данная программа будет запущена в сентябре 2018 года. В этом году она будет предложена в формате вечерних занятий (вечера будних дней и один полный выходной день, суббота), и подразумевает полноценную учебную нагрузку, интенсивный режим которой позволит работающим студентам получить британский диплом бакалавра за 3 года.

С сентября 2019 года будет доступна дневная форма обучения.




ДЛЯ КОГО

 Для тех, кто хотел бы получить современное образование в сфере маркетинга и рекламы по британской программе бакалавриата Университета Хартфордшира.  

Обязательным требованием для поступления на вечернюю программу в 2018 году является наличие как минимум одного успешно завершенного года обучения по программе высшего образования ВУЗа (вне зависимости от предыдущей специализации) или полного среднего профессионального образования (специалисты среднего звена/продвинутый уровень) и наличие сертификата IELTS (не ниже 6.0).

Выпускникам российских средних школ с аттестатом о полном (общем) среднем образовании необходимо пройти курс Foundation Business and Marketing. По окончании Foundation Business and Marketing, студенты смогут полностью соответствовать требованиями Университета Хартфордшира и системы высшего образования Великобритании для поступления на программу бакалавриата.

Вечерний формат обучения доступен с сентября 2018 года.

Дневной формат обучения на данной программе будет доступен с  сентября 2019 года.

Более развернутое представление о профессии маркетолога и перспективах в этой сфере можно получить из следующей статьи.






Year 1
Core modules:

Marketing Data Analysis  (15 credits) 
Students will learn to interpret the solutions. Students will be introduced to and encouraged to use spreadsheet and statistical software. The main topics studied include: investment appraisal; summary statistics; probability distributions for marketing; correlation and linear regression; forecasting techniques for time series; and project management.

Principles of Marketing  (15 credits) 
This initial marketing module aims to introduce students to some of the key ideas of marketing. Concepts central to an understanding of marketing are considered – role and application of marketing, marketing micro and macro environment; segmentation; targeting and positioning; the product life cycle; the marketing mix; buyer behaviour, marketing research, product policy,  pricing strategies, distribution strategies, marketing communications etc.

Digital Marketing Essentials (15 credits) 
The module introduces students to digital marketing tools and techniques widely used by marketers across different kinds of organisations. The following areas will be covered throughout the module: content and data roles in digital marketing, development and usability of websites, SMM, overview of the digital landscape and trends in online customer, Email/mobile marketing and cross media integration.

Creativity, Technology and Innovation (15 credits) 
This module covers the main theoretical models of the discipline, and an understanding of the external environmental climate for products and services, the main business processes and resources affected when businesses react to these new challenges. Appropriate international perspectives will be included. Creativity, technology and innovation are three important interrelated drivers for internal and external marketing strategy. Marketers are increasingly being challenged to manage these assets, and driver changes in business processes and resource skills.

Professional Development in Advertising (30 credits) 
The module will employ a variety of teaching and learning strategies to develop both the academic skill set of the student and the ability to self-reflect through the context of programme related topics and projects. The module will use case studies across various sectors including advertising, creative and communications agencies, charities, creative campaigns, brands and FMCG products. Teaching and learning strategies will include the use of: i-spy; diagnostic tests; case studies; simulation exercises; role play; research assignments.

Foundations of Economics for Marketers (15 credits) 
The first part of the Module will cover the fundamental microeconomic aspects: supply (including costs, revenue, and profit maximisation) and demand (including marginal utility, consideration of risk and uncertainty), pricing, taxes, elasticity, market structures, and policies (covering the problems of inequality, inefficiency, and regulation). The second part of the Module will introduce the macroeconomic foundations: the national economy aggregates, unemployment, inflation, economic growth, money and interest rates, the balance of payments and exchange rates, monetary and fiscal policies, as well as the analysis of the ongoing contemporary issues. The concepts and principles will be explained (verbally, graphically, and mathematically) and illustrated in relation to the marketing problems and business decision-making, so that the application of the economic theory to the marketing issues is evident.

Introduction to Marketing Communications (15 credits)
The module combines an understanding of relevant marketing theories, for instance consumer and organisational buyer behavioural models, buyer behaviour; market segmentation, targeting and positioning; and marketing research, exploring the use of all elements of the promotion mix. This module will cover the main areas of advertising, personal selling, sales promotion, public relations, sponsorship and direct marketing. Attention is also given to new areas of increasing relevance such as product placement and electronic media. Group work are used in this module to help students develop team skills which are key for a career in the marketing communications industry.

Year 2
Core modules:

Advertising Concepts and Campaigns (15 credits) 
The role and function of the advertising agency, the client-agency relationship, account planning, creative briefing, media planning and evaluation of advertising will be covered. Students are required to read the trade press and be aware of advertising campaigns in order to apply theory to current practice. Students will be expected to be able to use electronic searching techniques to find out details of campaigns and associated advertising agencies, as well as study published market reports on products/brands.

Enhancing Employability in Advertising (15 credits) 
The module will enable students to research employment issues and opportunities in advertising and to develop an action plan to help them secure eventual employment. It will also help students to continue to develop their employability skills. Module content will include: - The changing nature of the workplace and employer needs - Job search and career planning - Personal development planning - Recruitment and selection processes including the use of selection centres - Contemporary issues affecting employability within advertising - appropriate personal analysis leading to the formalisation of a career action plan.

Strategic Marketing Planning  (15 credits) 
This module will introduce students to the underlying philosophy of marketing planning and the significance of the planning phase in order to give an overall perspective of what planning aims to achieve. At the end of the module, students should be able to identify the usefulness of marketing planning in a range of situations, conduct a marketing audit, outline a basic marketing plan and understand the application of the planning process in a variety of existing organisations.

Creativity in Advertising (15 credits) 
This module will ensure students understanding of creativity in advertising and help students develop creative and design solutions that are required in an advertising and communications department or agency environment. The module will integrate creative and technology practical solutions with their marketing and advertising knowledge.  Students will use a variety of case studies of recent campaigns to analyse and re-design; as well as carrying out research into contemporary media tools that would allow them to design their own campaign.

Managing People (15 credits) 
Managing People aims at providing students with an introduction to the management of people in organisations. Content includes: - The development of HRM, theory and practice, contextual factors, strategic approaches. - Recruitment and selection - role of R&S, models of R&S and their application. - Equality and diversity - the case for equality and diversity. Approaches to implementing equality and diversity policies and tackling discrimination in organisations. - Flexibility - managing flexibility. - Performance and reward management - managing people for performance, motivation and the link with reward management. - Employee participation and involvement - definition of terms.

Factors affecting the success of employee involvement (EI). Effective communication. - Learning and development - contribution it can make to people performance and business success from identifying needs to evaluation of the outcomes. Managing people activities will be introduced from both strategic and operational perspectives. The role of the HR function and the line manager will be introduced.

The module will engage with the practicalities of managing people and develop the students' critical understanding of the subject area. Indeed, throughout the module, students are encouraged to challenge the rhetoric often associated with people management in an attempt to discover the underlying operational realities.

Enterprise (15 credits) 
In this module, students study the nature of enterprise and entrepreneurship, its importance to society and the individual personal opportunities that developing enterprise skills provides. Students will also work in a team to identify a new business opportunity and take this idea through the full business planning cycle, ending in a formal presentation of their proposed enterprise. Experts from business and commerce will aid academic staff in providing workshops on particular aspects of business planning and role play. Students will be encouraged to form cross-disciplinary teams that is necessary to create a business idea in order to develop a business plan for launching that idea. With the practical perspective a variety of opportunities will be offered to the students to take their ideas forwards, including pitching to a panel of external judges.
 
Consumer Behaviour (15 credits) 
The cognitive versus behavioural approach to consumer analysis is compared and evaluated. The understanding of consumers and their behaviour will enable students to have a greater understanding of target customer segmentation and product/brand positioning for the development of product, pricing, distribution and marketing communication strategies. Perception of the self and brands is considered along with the social issues of behaviour, beliefs and personality and its longer-term impact on consumer learning.

The module offers an introduction to the psychology of the consumer, and the impact that this has for the Marketer in creating, developing and delivering customer-valued products and services. The above will expect students to utilise secondary research methodologies learned in other components of the module and the available University of Hertfordshire information resources, e.g. content analysis of existing market reports and other published market surveys. The coursework will relate to the application of consumer behaviour theory in formulating marketing strategy.

Public Relations Concepts and Campaigns (15 credits)
The module will develop student's knowledge and skills in PR and marketing communications. The module combines an understanding of relevant PR theories alongside current issues and campaigns: - PR process - PR public - Indirect communications - Direct communications - Indirect and direct communications: a practitioner's viewpoint - Crisis management - Crisis management: a practitioner's viewpoint - PR ethics - New media and PR. 

Students will use case studies, current news articles, other online sources to elicit up-to-date thinking about contemporary PR activity and how it relates to the wider marketing programme. This module involves groupwork - current live PR Brief or a recent case study (30% of assessment).
Year 3
Core modules:

Public Relations Strategy (15 credits)
This module will look at the use of PR at a strategic and practical level as an element of the marketing communications of an organisation, and how to improve organisational competitiveness through the application of appropriate PR activity. It will focus on issues such as the external environment, contemporary PR, organisational PR, crisis management and internal stakeholders.
                             
Agency Relations (15 credits)
This module will be focusing two main areas: understanding the frameworks of working in an advertising and communications agency, preparing for employment within an agency environment. The following areas will be covered throughout the module: overview of how Advertising and Communications agencies work; organisational structure of an agency and exploring different departments within (creative, account management, media planning, production); short-term and long-term client relationships; how to secure an employment in an agency environment; applications, interviews and portfolios; progression opportunities home and abroad.

Market and Social Research (30 credits)
We will look at the development, nature, scope and organisation of research. Identifying and refining problems, formulating objectives (organising hypothesis testing) and setting decision criteria will provide the key to integration in the learning experience process. We will explore the fundamentals of sampling and sample design. Survey, experimental design and methods of data collection (questionnaire design, face-to-face interviews, postal questionnaires, telephone interviewing, focus groups) will follow.

Advertising Strategy (15 credits)                                       
Advertising as part of the marketing communications mix will be studied in depth using case studies. Critical analysis of journal articles discussing strategic approaches will be encouraged and debated in tutorials. Formal lectures will be followed by interactive tutorials which rely on much preparation and independent research by students. The writing of the brief from the client point of view will be covered. Evaluation of advertising effectiveness will be studied as well as the legalities and ethics surrounding advertising, explored by using self- study and group presentations.

Contemporary Issues in Marketing (15 credits) 
The module will be taught through lectures and tutorial workshops, supported by input from researchers and professors in the Business School. Lectures develop understanding of critical analysis; relevant theories, methodologies, key issues and perspectives. Tutorial workshops will clarify understanding and students develop critical thinking and analysis using readings and short case studies. 

Optional Modules, Select 30 credits,15 credits per Semester: 

Strategic Brand Management (15 credits)
This module explores in-depth the concepts of the strategic brand management process and underpinning theories. Content will include international perspectives where appropriate. Students may work in groups to critically analyse elements of brand building, positioning - designing and implementing brand strategies. Students will be required to evaluate their choices and decisions. Students will be guided in workshops in groups throughout the module. They will acquire the necessary skills to research marketing data and to use this information to understand how the strategic brand management process is formulated, planned and executed.

Global Marketing Ethics and Culture (15 credits) 
The module will provide learning opportunities to appreciate current writings and perspectives on the global marketing environment. Opportunities will be given to analyse different global marketing organisations and their environments, suggest and implement realistic strategies and plans and control mechanisms. The module addresses global issues such as the macro environment, market entry strategies, communication, price, planning and control.

Managing Media and Communications (30 credits)
This module aims to provide a critical understanding of the theory underpinning marketing communications. The theory reviewed includes communications theory, buyer behaviour theory, segmentation and strategy theory, as well as integrated marketing communications theory. The module considers how marketing communication works, taking into account various contexts including the global context. Organisations are considered in detail in terms of their inter-relationship with various stakeholders.
Students will evaluate existing marketing communications activity by organisations. They will consider current marketing communications disciplines in various contexts (B2B, B2C, SMEs, FMCG, etc).

Students will critically evaluate the strategy related to organisations in terms of media in marketing communications, including its impact on organisations and consumers.  Students will consider the management of marketing communications and conventional and digital media options to produce a marketing communications plan, including a media plan for a live client project.  The module requires students to undertake a considerable amount of research and group work, including primary and secondary research and specified reading to support completion of coursework and the examination.

После успешного окончания программы выпускники будут обладать:

Знаниями и пониманием

- Ключевых маркетинговых концепций, методов и теорий  
- Сложностей, с которыми сталкиваются организации при взаимодействии маркетинга с другими ключевыми бизнес-функциями 
- Влияние бизнес-среды на организацию и управление маркетингом 
- Аспектов, оказывающих влияние на маркетинг, таких как инновации, креативность и предпринимательство, а также интернет-торговля, экологичность, бизнес-этика и глобализация
- Теоретических концептов и релевантной информации, связанной с выбранной областью специализации. 
- Роли рекламы в маркетинге и коммуникациях
- Природы отношений между клиентами, агентствами, поставщиками и владельцами медиа в индустрии рекламы и коммуникаций.

Интеллектуальными способностями, позволяющими: 

- Использовать когнитивные навыки критического мышления, анализа и систематизации
- Анализировать теорию, составлять мнение, основанное на изучении и использовании релевантной теории.


Практическими навыками, позволяющими:
  
- Сочетать теоретические знания в сфере маркетинга с практическим опытом по мере прохождения модулей
-  Использовать актуальные примеры из практики, симуляций, приглашенных спикеров и работы над реальными проектами
- Создавать креативный и клиентский бриф на основе текущей кампании. 

Надпрофессиональными компетенциями, позволяющими:
  
- Налаживать эффективную устную и письменную коммуникацию
- Успешно работать в команде 
- Решать задачи, используя необходимые качественные и количественные методы 
- Работать самостоятельно и эффективно, соблюдая сроки
- Эффективно использовать информационные технологии 
- Использовать академические, предпринимательские и профессиональные навыки в учебной и рабочей среде 
 

Для поступления на программу, абитуриенты должны подать заявление, представить пакет документов (см ниже), мотивационное письмо и действующий сертификат IELTS ( 6.0 или выше).

МИНИМАЛЬНЫЕ ТРЕБОВАНИЯ

- Все абитуриенты из стран, где английский не является преимущественным языком общения, должны представить действующий сертификат — не ниже 6 баллов по шкале международного теста IELTS (академический модуль, не ниже 5.5 по каждому параметру).  В качестве подтверждения уровня владения английским языком также принимаются сертификаты CAE и FCE, выданные не более чем за 2 года до даты представления документа в приемную комиссию БВШД, или сертификат TOEFL с общим баллом 72 и выше,  (чтение 18, письмо 17, аудирование 17, устная часть 20).

- Полное (общее) среднее образование и минимум 1 год высшего образования (с положительными оценками по предметам) по программе бакалавриата или специалитета, либо законченное среднее профессиональное образование (ранее – среднее специальное образование, продвинутый уровень, специалисты среднего звена) или законченное высшее образование (вне зависимости от специализации). Для среднего профессионального образования – минимальным баллом является 4.2 как средний балл по следующим дисциплинам: математика, обществознание, география, иностранный язык, информатика. При этом оценка по математике для СПО не должна быть ниже 4.  

-  Personal Statement \ мотивационное письмо — не более 2х страниц текста (на английском языке)

Для выпускников средних школ, успешное окончание годового курса  БВШД Foundation Business and Marketing будет являться основанием для перевода на данную программу бакалавриата в 2019 году.

Последний день представления пакета документов — 20 августа 2018 года.

ПРОДОЛЖИТЕЛЬНОСТЬ ОБУЧЕНИЯ

Вечерняя форма обучения — 3 года (начало занятий - сентябрь 2018 г.)

Дневная форма обучения — 3 года (начало занятий - сентябрь 2019 г.)

Уровень Year 3 можно завершить в БВШД в Москве или в Университете Хартфордшира в Великобритании.

СТОИМОСТЬ ОБУЧЕНИЯ

475 000 рублей/год*

Стандартной формой оплаты образовательных услуг являются равные платежи, два раза в год. Также в Школе функционирует собственная программа по рассрочке платежей за обучение, которая позволяет оплачивать обучение ежемесячно.

Ознакомиться с условиями предоставления рассрочки

* Настоящее предложение не является офертой, стоимость услуг может быть изменена. Стоимость услуг и условия их оказания указываются в договоре.

НЕОБХОДИМЫЕ ДОКУМЕНТЫ

- Заполненное заявление (он-лайн)
- Подлинник или заверенная копия документов об образовании**
- 2 фотографии размером 3х4
- Паспорт (предъявляется при подаче документов)
- Действующий сертификат IELTS  или его эквивалент
- Personal statement (на английском языке) *

*personal statement — сопроводительное мотивационное письмо объемом порядка 250 слов, обосновывающее выбор образовательной программы, описывающее предыдущий опыт, умения, достижения и намерения абитуриента.  Данное письмо является одним из важных факторов, учитываемых Приемной комиссией при принятии решения о предоставлении абитуриенту предложения о зачислении.

**Аттестат о полном среднем образовании, справка из ВУЗа об успешном окончании как минимум 1 года высшего образования с оценками по предметам, или диплом о высшем образовании

Школа оставляет за собой право на проверку подлинности всех полученных документов об образовании.  Документы иностранных государств рассматриваются в индивидуальном порядке.

ЭТАПЫ ВСТУПИТЕЛЬНЫХ ИСПЫТАНИЙ

Для абитуриентов, поступающих на Year 1 программы 3х летнего британского высшего образования,  решение о зачислении принимается на основании представления следующих документов:

- Действующий сертификат IELTS (или эквивалент)

- Документы, подтверждающие наличие законченного среднего/ среднего профессионального образования, а также как минимум одного успешно законченного года по программе высшего образования (включая положительные оценки по всем предметам 1-го года обучения) или диплом о высшем образовании

- Personal Statement\Мотивационное письмо

В период наборной кампании приемная комиссия назначает даты рассмотрения документов, расписание которых будет опубликовано. Абитуриент будет проинформирован в письменной форме (по электронной почте) о результате в течение 5 рабочих дней с момента принятия решения. Приемная комиссия вправе запросить дополнительные документы, касающиеся незаконченного высшего образования, для подтверждения успешности результатов как минимум первого года обучения.

Подача документов в Приемную комиссию возможна в любой рабочий день после заполнения заявления (на сайте). При подаче документов необходимо представить оригиналы, в том числе паспорта, копии которых в присутствии абитуриента будут заверены сотрудниками Приемной комиссии.


ТРЕБОВАНИЯ К УРОВНЮ ВЛАДЕНИЯ АНГЛИЙСКИМ ЯЗЫКОМ

Уровень 6,0 по шкале теста IELTS (academic module, не ниже 5,5 по каждому из блоков) или TOEFL с общим баллом 72 и выше,  (чтение 18, письмо 17, аудирование 17, устная часть 20).

Сертификаты CAE (Certificate in Advanced English), FCE (First Certificate in English) и другие академические сертификаты рассматриваются в индивидуальном порядке.
В случае, если абитуриент не имеет сертификата, однако успешно прошел внутреннее тестирование на вступительных испытаниях Британской высшей школы дизайна, то ему необходимо будет самостоятельно получить сертификат до начала обучения.

Основная информация о IELTS

Что такое IELTS (материал из Википедии)

Официальный сайт IELTS

Официальный сайт об IELTS в России

В Москве существуют 2 центра, уполномоченные проводить тестирование IELTS:

    - BKC IELTS Centre – проводит экзамены IELTS (а также FCE и CAE);    
    - Students International IELTS Test Centre – проводит экзамен IELTS

Бесплатная подготовка к IELTS

Образцы тестов

Он-лайн ресурсы, посвященные IELTS


РАСПИСАНИЕ ВСТУПИТЕЛЬНЫХ ИСПЫТАНИЙ

Рассмотрение документов абитуриентов, поступающих на вечернюю форму обучения в 2018 году будет проходить по следующему графику:

17 апреля 2018 г.
29 мая 2018 г.
3 июля 2018 г.
31 июля 2018 г.
20 августа  2018 г.

Результаты рассмотрения документов направляются по электронной почте не позднее пяти рабочих дней после даты заседания приемной комиссии.


Задать вопрос

ежедневно с 10:00 до 19:00